Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010

Το αλτέρνατιβ πέθανε παραπονεμένο. Σκέψεις περί στερεοτύπων

Προσοχή, ακολουθούν φαρμακοστάλακτα λόγια απο αυτόν που εξοφθάλμισε τον μονόφθαλμο Πολύφημο.

Παρασκηνιακές σκέψεις...

Άλλα είχα στον νού μου να πώ, αλλά άλλα (μου αρέσει το μπέρδεμα με το αλλά και το άλλα)
κατέβηκαν στα δάχτυλά μου να πλητρολογήσω. Το λοιπόν. Καιρό τώρα βασανίζομαι με κάτι ψιλοκοινωνικά-κοινωνιολογικά και πολιτιστικά μικροπράγματα μείζονος σημασίας. Καθ’ ότι πανεπιστήμονας, στον χώρο τον οποίο τρώω αρκετές ώρες τηνημέρα, συναναστρέφεσαι, θες-δεν θες με διάφορους ανθρώπους και ακόμα περισσότερους βλέπεις. Αναγκάζεσαι λίγο πολύ να γίνεις πιο πολυπολιτισμικός και κοσμοπολίτης ας πούμε. Βλέπεις ρεύματα και τάσεις (ηλεκτρολογικοί όροι και οι δύο που ουδεμία σχέση με ηλεκτρισμό έχουν) ποικίλλων επιρροών. Ώπα... είπα ρεύματα! Κάτσε κάτσε... Γιατί “ρεύματα”; Τι κάνει το ρεύμα; Σε παρασύρει και έχει μια συγκεκριμένη ροή. Χμμ... Δηλαδή βλέπεις ανθρώπους που ακολουθούν μια συγκεκριμένη τάση. Δεν είναι όλοι ευδιάκριτοι, αλλά υπάρχουν αυτοί που κατηγοριοποιούνται έυκολα με διάφορα ταμπελάκια. Λες: “ο ΔΑΠίτης”, “ο ΚΝίτης” (κατηγοριοποίηση ανάλογα με την πολιτική τάση // ο ΠΑΣΠίτης γιατί δεν ξεχωρίζει;) Λες: “ο αλτέρνατιβ”, “το φυτό”, “o ρέμπελος”, “ο διανοούμενος” “ο μαλλιάς/ροκάς” “o σκειτάς/urban style” κλπ (κατηγοριοποίηση ανάλογα με τις γενικότερες αντηλήψεις) Αλλά όλους, τους κρίνεις “επί τη εμφανίσει” (όπως αναγράφοταν και στις δραχμές “πληρωτέαι επί τη εμφανίσει”) Δηλαδή, κάνουν τα ράσα τον παπά; Στην πλειονότητα των περιπτώσεων ναι. Και γιατί για να είσαι παπάς πρέπει ντέ και καλά να φοράς ράσο; (Μεταφορική ερώτηση βεβαίως βεβαίως). Για να το κάνω πιο λιανά, πρέπει να έχω την συγκεκριμένη εμφάνιση για να αντιπροσωπεύω ένα συγκεκριμένο ρεύμα; Και γιατί πρέπει να έχω τις ίδιες συνήθειες και συμπεριφορές; Γιατί να υπάρχει μια ομοιομορφία στο συγκεκριμένο ρεύμα; Δηλώνω ρητά οτι είμαι κατά της ομοιομορφίας. Και εδώ έρχομαι και επαναθέτω το ερώτημα. Πόσο αλτέρνατιβ είσαι, όταν υπάρχουν και άλλοι 1000 που δηλώνουν αλτέρνατιβ και σου μοιάζουν τρομαχτικά; Γιατί για να είμαι ΔΑΠίτης πρέπει να φοράω πόλο μπλουζάκι με σηκωμένο γιακά αλα κόμης δράκουλας και να φοράω Ray Ban Aviator (κάνω και διαφήμιση μιας και το blog πολυδιαβάζεται/ντεμέκ αστείο ήταν αυτό) ή τα άλλα τα Carrera και δεν ξέρω ‘γω τι άλλο. Ή, γιατί για να είμαι ΚΝίτης πρέπει να φοράω παλιόφορεμένο, μαύρο “σταράκι”, (άσε τα σταράκια έχουν γίνει της μοδός και τα φοράνε απαξάπαντες) μαλλιάς, μουσάτος, (βγαίνει σε διάφορους συνδυασμούς όπως: μαλλί ράστα, γενικότερες στυλιστκές πατέντες στο μαλλί, σκουλαρίκάκι ενίοτε, και γενικώς μια επιμελώς ατιμέλητη εμφάνιση); ***Διευκρίνηση: δεν αποτελεί προσωπική επίθεση, (άσε γράφει μουσάτος και έως πρότεινος μαλλιάς με σταράκια στην παπουτσοθήκη του) αλλά επίθεση στην ομοιομορφία*** Επίσης, είσαι ΔΑΠίτης; Ακούς όλα τα εμπορικά και της μοδός και ότι παίζει στα clubίδια. Δεν παίζει να ακούς έντεχνο, αλτέρνατιβ ροκ, reggae, ρεμπέτικο. Αυτά τα έχουν καταλάβει άλλα ρεύματα. Το άλλο που θέλω να παρατηρήσω: Τι είναι αυτό το νέο τρεντ μεταξύ των “ανεξάρτητων αριστεριζόντων” να ακούν ρεμπέτικα; Που οδεύεις μικρή γαλή; (Κοινώς, που πάς ρε γατάκι;) Όταν εγώ άκουγα ρεμπέτικα στο γυμνάσιο, με κορόιδευες και μου δημιούργησες κόμπλεξ που δεν άκουγα Βανδή και Βίσση και τώρα έγινες ανήψι του Βαμβακάρη και της Ρόζας Εσκενάζι. Κλείνει η παρένθεση περι μουσικής. Και είναι ειρωνικό λοιπόν και συνάμα αντιφατικό και οξύμωρο να λες είμαι αλτέρνατιβ και αντικομφορμιστής και να “συμμορφώνεσαι” σύμφωνα με κάποια τάση χωρίς να διαφοροποιείσαι καθόλου απο αυτή. Είσαι στερεοτυπικός! Γκέγκε; Αφού ξέρω, στο γυμνάσιο έβλεπες μαλλιάδες και σταυροκοπιόσουν και τώρα μου έγινες ρέμπελος και επαναστάτης και μπερδεύεις το σαπούνι με το τυρί, απο τότε που έχεις να πιάσεις σαπούνι. Μου γυρίζεις με πενταροδεκάρες στην τσέπη και νομίζεις είσαι ανεξάρτητος και κάνεις την επανάσταση που θα τα φέρει όλα τούμπα. “Viva la revolución” Σιγά ρε Ché Commandante! Με τα λεφτά του μπαμπά ζεις ακόμα. Γι αυτό σε παίρνει να κάνεις το κομμάτι σου. Για κάνε δικιά σου οικογένεια και θα σε πώ εγώ... Και γιατί στάζω φαρμάκι; Γιατί ξέρω, οτι όταν θα πάρεις το πτυχίο σου και ασκήσεις το επάγγελμά σου, θα γίνεις παλιογιάπης με την κουστουμιά και δεν θα ξέρεις ποιό απο τα πέντε κινητά χτυπάει. (Δόξα και τιμή στους πραγματικούς ιδεαλιστές!) Πάνε μια βόλτα στο πολυτεχνείο. Πλειονότητα: Αριστερίζοντες ανεξάρτητοι. Τα κόκκινα ghetto. Πόσους μηχανικούς ξέρεις που αποφοίτησαν και παρέμειναν αριστεροί και μη καπιταλιστές; Δείξε μου έναν να του κάνω αδριάντα και προτομή. Άσε για αυτούς που δεν απαρνούνται τον καπιταλισμό και τα δεξιά ιδεώδη. Αυτοί έτσι γεννήθηκαν και έτσι θα πεθάνουν δυστυχώς. Και άμα γίνεις ΔΑΠιτάκι, δεν έχει πισογύρισμα. Εκεί είναι cosa nostra. Ο νόμος της omerta ισχύει. Οι αντιφρονούντες και οι παρεκκλίνοντες θα εκτελούνται επιτόπου με ξήλωμα του κροκόδειλου απο το Lacoste και κατέβασμα του γιακά. Ναι! Πλήρης εξευτελισμός σε λέω! Αυτό που λέω τόση ώρα είναι, οτί όλοι πάνε και ακολουθούν τα στερεότυπα. Λίγοι διαμορφώνουν μωσαική προσωπικότητα και εκφράζονται χωρίς φόβο και πάθος και ας μην ανήκουν πουθενά. Πρέπει να ανήκω; Δέν είμαι το άσπρο πρόβατο. Ούτε το μαύρο. Γιατί και όλα τα μαύρα μαζέυτικαν και κάνανε δικο τους κοπάδι. Είμαι το ασπρόμαυρο πρόβατο! Και ξέρεις που έγγυται η μαγκιά της υπόθεσης; Άμα είσαι ασπρόμαυρος, εκ φύσεως, δεν θα βρείς κάποιον να σου μοιάζει απόλυτα. Όλοι έχουν διαφορετικές τις βούλες. Ενώ άμα είσαι άσπρος, ή μαύρος είσαι μονόχρωμος και μοιάζεις με τους ομοίους σου. Και όπως λέει ο θυμόσοφος λαός μας: “Όμοιος, ομοίω αεί πελάζει” (Όμοιος στον όμοιο και η κοπριά στα λάχανα• στην νεοελληνική). Το αλτέρνατιβ πέθανε γιατί το σκότωσες εσύ. Πάρ το χαμπάρι κουμπάρε!



http://www.cackaloo.com/wp-content/uploads/2009/07/black-sheep.jpg

Μπααα...δεν μου πάνε τα μονόχρωμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου